Ett starkt koncept är som en religion, på ett bra sätt

Viktigaste enheten i ett koncept är visionen. Har du den klar för dig kan vi bygga en stark historia runt dig och ditt företag. Det är det jag kallar koncept.

När du vet vad du vill, då kommer ord och idéer flygande utan motstånd. Och de orden och idéerna inspirerar till handlingar och då blir det fler historier. Konceptet bär.

Det bästa med att ha kommunikationen grundad i en vision är att den blir sann. Den som läser om dig får positiva känslor av dina djupt kända ambitioner och vill på något sätt vara delaktig, kanske bara genom att glädjas åt ditt “varför” och hur du kommit fram till det, men kanske också som kund, eller anställd.

Människan är människans glädje och det är egentligen vad all kommunikation handlar om. Vi människor är otroligt nyfikna på andra människor och älskar framgångshistorier, goda berättelser om när någon lyckas eller bara kämpar och vill något stort och gott.

Jag möter ständigt människor – ofta mina kunder – som har massor av historier och vill framåt. Deras visioner handlar i 100 procent av fallen om att göra bra saker för andra. Visst vill de tjäna pengar på sitt “varför” också, men det är väl inget fel med det? Alla har en hyra att betala. Och alla har dessutom drömmar om att kunna ta ledigt och göra något annat också: upptäcka nya platser, ägna sig åt favoritsporter, träffa nya människor och vännerna, och bara vara ledig.

Jag vill vara copywriter för människor med sköna visioner. Hör av dig om du vill ha en copywriter som älskar att veta “varför” och berätta sanna, engagerande historier. Tillsammans skapar vi konceptet som varje dag bär framåt mot det goda äventyret.

Jag vet, det låter religiöst. Men vad tusan, så är det med engagemang och visioner. Dina kunder kommer att älska att du blottar dig och visar känsla. Våga med Herr Janson!

Tron förflyttar berg

Leave a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *