Prisbelönade Projekt

Jobb att tävla med
Ska man skicka in ett bidrag till en tävling räcker det inte med att det har fungerat i verkligheten. Det måste också hålla en kreativ höjd. Man ska känna att “Wow, här har någon tagit ett nytt grepp!”

 

Svia Automation, numera en del av ABB, ville göra ett avtryck i sin bransch, vilket vi så klart gärna hjälpte till med. En modig kund med ambitioner som driver på konsulten, i stället för att konsulten driver på dem; kan man önska sig mer? Arbetet gladde t o m professorerna på de tekniska högskolorna, samt inte minst juryn i Svenska Publishingpriset 2016. Webben vann och katalogen kom på andra plats.

Herr Janson, Flodin Fernström Design Unit, samt marknadschef Martin Skyborn.
Herr Janson, Flodin Fernström Design Unit, samt marknadschef Martin Skyborn.

 

Skolverket och Högskoleverket avslutade sitt arbete med att populärisera de tekniska ämnena i grundskola och gymnasium med ett avslutningsfyrverkeri om tio helsidor i Dagens Nyheter. Annonserna nominerades i annonsklassen i Guldäggstävlingen. Gjord med byrån Aastroem & Co.

NOT


Green Cargo vann klassen långsiktig varumärkesvård i 100-wattaren för ombildandet av SJ Gods till ett företag som erbjuder ”Ekologiska och ekonomiska transporter”. Gjord med byrån Aastroem & Co.

skitsnack_a4 kopia


Tidningen Chefs annonsförsäljningskampanj vann 50 Watt i 100-wattaren. Gjord med byrån Aastroem & Co.

Chef kopia