Prisbelönade Projekt
Jobb att tävla med
Ska man skicka in ett bidrag till en tävling räcker det inte med att det har fungerat i verkligheten. Det måste också hålla en kreativ höjd. Man ska känna att “Wow, här har någon tagit ett nytt grepp!”
Svia Automation, numera en del av ABB, ville göra ett avtryck i sin bransch, vilket vi så klart gärna hjälpte till med. En modig kund med ambitioner som driver på konsulten, i stället för att konsulten driver på dem; kan man önska sig mer? Arbetet gladde t o m professorerna på de tekniska högskolorna, samt inte minst juryn i Svenska Publishingpriset 2016. Webben vann och katalogen kom på andra plats.

Skolverket och Högskoleverket avslutade sitt arbete med att populärisera de tekniska ämnena i grundskola och gymnasium med ett avslutningsfyrverkeri om tio helsidor i Dagens Nyheter. Annonserna nominerades i annonsklassen i Guldäggstävlingen. Gjord med byrån Aastroem & Co.
Green Cargo vann klassen långsiktig varumärkesvård i 100-wattaren för ombildandet av SJ Gods till ett företag som erbjuder ”Ekologiska och ekonomiska transporter”. Gjord med byrån Aastroem & Co.
Tidningen Chefs annonsförsäljningskampanj vann 50 Watt i 100-wattaren. Gjord med byrån Aastroem & Co.