Hur jag hjälper dig med storyboard

Att ha en lysande idé är 10 procent av arbetet. Resterande 90 procent går åt till att sälja in den till de människor man måste få med sig för att idén ska realiseras.

Jag vet inte vad jag har läst ovanstående påstående, men min erfarenhet efter snart 25 år i kommunikationsbranschen är att det är sant. En idé, hur bra den än är, är en skör sak. Och den kommer aldrig att glida igenom på ett bananskal. Tvärtom kommer den alltid att utsättas för en massa nedskjutningsförsök.

Det finns ibland illvilja bakom försöken att tillintetgöra en idé, men oftare är det bara typiskt mänskligt beteende. Är den verkligen bra? Hur ska vi veta? Vad kommer den att kosta? Kommer den att betala sig? VI VET JU INGENTING! (Och det är skrämmande.)

Slutsats: Om du har en idé behöver du tänka igenom hur du ska hjälpa den att överleva och så småningom lyfta och flyga iväg till allmänt gillande.

Ett proffsigt storyboard är ett bra hjälpmedel (eller heter det EN storyboard?). Och det kan jag och mina kamrater hjälpa dig med. Vi hjälper dig att förtydliga och renodla för att till sist skapa en historia som ruta för ruta åskådliggör och övertygar alla tvivlare.

Jag säger inte att alla de där 90 procenten är fixade med ett storyboard, men en hel del av dem. Lite arbetet får du väl göra själv också, med charm, vision och engagemang.

Hör av dig så pratar vi om saken.

Leave a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *